יעוץ שינה בגישה היקשרותית

אמא, אבא, הורים יקרים,

אתם מותשים כי שוב היה לכם לילה לבן?

אתם מתוסכלים מהרדמות ארוכות וממושכות?

אולי ילדכם מתעורר במהלך הלילה ואתם חושבים שמשהו לא בסדר?

 

הרשו לי כבר להרגיע, זה לא אומר דבר על ההורות שלכם,

כל התחושות שלכם לגיטימיות.

 

אני שמחה לבשר שיש דרך להקל עליכם ועל ילדכם 

ומזמינה אתכם ליעוץ שינה בגישה ההקשרותית,

אותה בחנתי ולמדתי ומצאתי הרבה הערכה אליה,

כאשת מקצוע המלווה אימהות ומשפחות,

בחיים שאחרי הלידה ובשנים הראשונות להורות.

igul4

הגישה ההיקשרותית מניחה במרכז את היחסים בין ההורה לילד,

מתמקדת בהבנת הצרכים והרגשות של ילדכם, שהם הבסיס להתנהגותו,

שמה דגש על קירבה, מגע ואהבה, המחזקים את הקשר ביניכם לבין ילדכם.

 

כך הילד לומד שהוא יכול לסמוך עליכם, ההורים שלו, שאתם נמצאים כאן בשבילו, שהוא והצרכים שלו חשובים לכם

והוא גדל להיות אדם שמסתובב בעולם עם ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות.

 

הגישה ההיקשרותית מדברת את השפה שלי,

המחזקת את האינטואיציות שלכם ההורים,

מעודדת הקשבה ולמידה שלכם את ילדכם,

בונה את הקשר ביניכם ומחברת אתכם לדרך שלכם להיות הורים.

igul3

מה יעניק לכם יעוץ השינה בגישה ההיקשרותית?

⇐ הרדמות קצרות ונינוחות יותר

⇐ פחות יקיצות בלילה

⇐ שינה רציפה לפי המסוגלות הפיזיולוגית של הילד

⇐ כלים להבין את ילדכם ואת צרכיו לעומק

⇐ חיזוק הקשר עם ילדכם והענקת בטחון וחוסן

וכל זה ללא הצורך באימוני שינה למיניהם או דרכים שיכולות להיות קשות ליישום מבחינה רגשית

igul2

יעוץ השינה בגישה ההיקשרותית מבוסס, בין היתר, על ההבנות:

😴 התינוקות שלנו יודעים להרדם לבד. הם נרדמו לבד כשהיו עוברים בבטן, לכן אנחנו לא צריכים ללמד אותם להרדם. אנחנו עוזרים להם להרגע כדי שיוכלו להפרד מאיתנו ולהתכנס לשינה כשהם מרגישים בטוחים ונינוחים.

😴 מה שקורה בלילה מושפע ממה שקרה במהלך היום ולכן אנו מביטים במבט רחב יותר מההרדמה עצמה, מתוך ההבנה שהשינה אמורה לשרת את שעות העירות. זו הסיבה שלא אשאל – 'כמה שעות הוא ישן' אלא דווקא אבדוק אתכם כמה שעות הילד שלך ער?

😴 תינוקות עייפים רוצים לישון. אבל אם הצורך בשינה מתחרה בצורך אחר, הם הרי יתקשו להרפות לשינה. לכן אנחנו נבחן האם הילד שלך צריך יותר פעילות בזמן ערות? אולי דווקא יותר מגע וחיבוקים? אולי מתקשה להתרוקן, או הטעימות שהתחיל מכבידות על הבטן? אולי הוא זקוק לפחות גירויים? אולי רגיש במיוחד לאור ולרעש ואז נתמקד בסביבת השינה. כלומר לפי הגישה הרגישה והחכמה הזו, אם משהו מהפעילויות הללו לא התקיים במהלך היום או היה חלקי, ילדך יעורר בלילה כמו אומר 'היה לי חסר משהו במהלך היום שלי'.

igul5

מה קורה בתהליך יעוץ השינה בגישה ההיקשרותית?

⇐ אתם עונים על שאלון וממלאים יומן שגרה של 5 ימים רצופים.

⇐ לאחר מכן אני אנתח את המידע מהשאלון ויומן השגרה ואתאים לכם תוכנית פעולה שתיתן מענה למטרות שלכם מהיעוץ בהתאם לעולם הערכים שלכם, האילוצים הקיימים במשפחה שלכם, גיל הילד ואתגרי השינה שאיתם אתם מתמודדים. לכן התוכנית שנתפרת למשפחה שלכם היא ייחודית ומותאמת לצרכים שלכם.

⇐ ניפגש בזום ואשתף מה ראיתי שאתם עושים נהדר ואספר על תוכנית העבודה שבניתי לכם ובה שגרה המותאמת לצרכים של ילדכם.

⇐ במהלך 3 שבועות מהפגישה שלנו בזום נהיה בקשר יומיומי, אתם משתפים ביישום של התוכנית ואני מלווה מייעצת ומדייקת.

⇐ בסיום הליווי, לאחר 3 שבועות, נסכם את הליווי והתהליך שעברתם. בנוסף תקבלו צידה לדרך שמתייחסת לשלב ההתפתחותי הבא של ילדכם.

 

*היעוץ מתאים מגיל לידה עד גיל 5.

מוזמנים לקרוא דברים שכתבו הורים לילדים שעברו איתי יעוץ שינה וישנים טוב יותר בלילה 😴

"תודה ענקית על הליווי בתקופה הזו, על הציוד בכלים מעולים ובסופו של דבר על היכולת להיות טובים יותר עבור הבן שלנו

ולהגיע למצב של הרדמות נעימות וקצרות, וערות חיונית ופעילה במהלך היום"

אוסי ויונה כהן, ההורים של אביב

שיתוף: